چند ماهواره در حال گردش به دور زمین است؟؟؟
مـهندســی نقشــه بــرداری
این وبلاگ جنبه ی آموزشی و اطلاعاتی را دارد

بیش از سه هزار ماهواره با سرعت سی و شش هزار کیلومتر در ساعت اطراف کره زمین حرکت می کنند.

 

 

 

به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، حضور ماهواره ها در فضا ضمن آنکه فرصتهای تازه ای را برای کاوش های علمی بوجود آورده، چالشهای جدیدی را نیز سبب شده است. 

تعداد زیاد ماهواره ها و فضاپیماهای فعال سبب شده است، فضا نیز همانند زمین شلوغ شود.

در حال حاضر حدود سه هزار و سیصد و هشتاد و پنج ماهواره به دور زمین می چرخند. البته از این تعداد فقط یک هزار و شصت و هفت ماهواره فعال هستند. این ماهواره ها با سرعت سی و شش هزار کیلومتر در ساعت حرکت می کنند. باتوجه به این سرعت بالا، افتادن حتی یک قطره رنگ روی این ماهواره ها می تواند خسارت شدیدی به انها وارد کند.

براساس براوردهای سازمان هوا-فضای امریکا، ناسا، حدود بیست و دو هزار جرم بزرگتر از ده سانتیمتر در فضا و اطراف زمین معلق هستند. تعداد اجرامی که قطر آنها یک تا ده سانتیمتر است حدود پانصد هزار مورد است.
با این اوصاف، احتمال برخورد این اجرام کوچک با ماهواره هایی که به دور زمین حرکت می کنند و در نتیجه مخاطرات ناشی از آن، بسیار است. گفتنی است عمر متوسط ماهواره ها حدود پانزده سال است. 

پژوهشگران تلاش می کنند با استفاده از فناوری های جدید ، مانع از رها شدن لاشه ماهواره هایی در فضا شوند که دوره عمر آنها به پایان می رسد. 

اگر این اقدامات صورت نپذیرد، آثار این مشکلات روی کره زمین نیز محسوس خواهد بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط محسن شیخی