گلوناس روسیه به سطح جی.پی.اس آمریكا رسید
مـهندســی نقشــه بــرداری
این وبلاگ جنبه ی آموزشی و اطلاعاتی را دارد
گلوناس روسیه به سطح جی.پی.اس آمریكا رسید
 
 
رییس اداره توپوگرافی نظامی ستاد كل نیروهای مسلح روسیه اعلام كرد: سامانه جهت یابی گلوناس روسیه كه به تازگی جهانی شده است، به سطح جی.پی.اس آمریكا رسید.

به گزارش ایرنا، دریادار 'سرگی كازلوف' روز جمعه در مصاحبه با كانال نلویزیونی 'روسیه ـ 24' اظهار داشت: سامانه جهت یابی 'گلوناس' روسیه از لحاظ خصوصیات خود عملا به سطح سامانه آمریكایی 'جی.پی.اس' و دیگر سامانه های مشابه در جهان رسیده است.

وی خاطرنشان كرد: سامانه 'گلوناس' از لحاظ دقت از سامانه های مشابه دیگر همچون 'جی .پی.اس' كم و كسری ندارد. دریادار كازلوف خاطرنشان كرد: این سامانه در نیروهای مسلح روسیه نیز با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته است.

سامانه گلوناس برای تعیین محل و سرعت حركت وسایل نقلیه دریایی، هوایی و زمینی و همچنین افراد با دقت یك متر مورد استفاده قرار می گیرد.

در حال حاضر 31 ماهواره گلوناس در مدار زمین قرار دارند كه 24 عدد از آنها فعال بوده و بقیه در حال آزمایش یا ذخیره می باشند.

سامانه جهت یابی 'گلوناس' روسیه در واقع رقیب سیستم 'جی.پی.اس' آمریكا است و از آن می توان برای جهت یابی در خشكی، دریا، هوا و فضا استفاده كرد.

سامانه جهت یابی گلوناس روسیه از اواخر سال 2007 میلادی با پرتاب 19 دستگاه ماهواره راه اندازی شد.

'ولادیمیر پوتین' نخست وزیر روسیه اعلام كرده است برای اینكه مصرف كنندگان اطلاعات، سامانه جهت یابی 'گلوناس' را انتخاب كنند، این سامانه باید بدون نقص بوده و از نظر كیفیت و قیمت خدمات، بهتر از سامانه 'جی.پی اس' آمریكا باشد

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 22 اسفند 1392برچسب:,
ارسال توسط محسن شیخی